Thursday, May 29, 2014

.sedar kekhilafan diri.sedarlah kemungkinan yang bakal terjadi.



Bila ada yang sayang kita. Hargailah. Hargai dengan cara yang betol, bukan dengan cara yang terpesong. Hargai bukan dengan serah diri. Tapi hargailah dengan merendah diri.


Sebab sayang yang satu tu boleh jadi datangnya Cuma sekali. Tak berulang untuk kali kedua. Tak semua orang dapat peluang disayangi dengan tulus. 


Giving our hearts and souls untuk seseorang tu bukan satu benda yang mudah especially for those yang fikirkan the side effects if these and those happened. Sebabnya satu. Takut dikecewakan. Takde sape pon yang faham macam mana sakitnya bila hati kecewa. Takkan ada yang faham kecuali tuan punya badan.


Tapi perlu jugak kita sedar, manusia masing masing ada impian ada harapan. Tak mungkin kita mampu create satu jalan hidup yang sama dengan apa yang kita angankan. Tak selama tu manusia mampu tunggu walaupun sayang jadi keutamaan. 


Akan tiba masa kita fikirkan kepentingan diri. Masa yang tiba tu lah akan ada yang terpaksa berkorban. Akan ada yang mungkin menangis. Akan ada. Ya. Memang akan ada. Sebab biasanya hati I yang lemah ni yang akan menangis, bukan hati orang lain.


Bila kita dah ada satu keputusan yang Cuma tunggu masa sesuai untuk diluah, tapi kita diduga dengan dugaan kiri dan kanan. Mampu ke hati lemah ni hadapi semua tu?


I have to realize that I tak hidup dalam dunia fantasi where every single steps yang tuan puteri amek tu, ada putera raja yang menanti dan menunggu at the end of the story. I’m living in the real life. 

Takde orang yang sanggup buang masa tunggu kita if we don’t benefit them at all.

Sedar diri Awa..

No comments:

Post a Comment